Budowa i zasada działania turbosprężarki

Naprawa wtryskiwaczy Lubartów
Każda profesjonalna turbosprężarka zbudowana jest z dwóch wirników połączonych ze sobą wałem. Jeden z wirników znajduje się w tzw. stronie ciepłej (na ilustracji kolor czerwony), gdzie napędzany jest spalinami wydobywającymi się z silnika, drugi natomiast po stronie zimnej (kolor niebieski) tzn. w układzie dolotowym, który pod wpływem ruchu wału i odpowiednio wyprofilowanym łopatkom może tłoczyć do silnika powietrze o ciśnieniu wyższym niż atmosferyczne. Dzięki temu praca jednostki napędowej jest znacznie wydajniejsza. Taki stan rzeczy ma miejsce dlatego, że moc silnika zależna jest od ilości spalonego paliwa w danym momencie. Aby spalanie było efektywne trzeba dostarczyć odpowiednią ilość tlenu. Do spalenia 1 kilograma paliwa należy dostarczyć 14 kg powietrza. Im więcej powietrza tym więcej i lepiej spalonego paliwa przy tych samych obrotach silnika. Dzięki lepszemu spalaniu, gazy wydostające się z pojazdu są o wiele mniej toksyczne.


Turbodziura

Pierwsze konstrukcje charakteryzowały się zjawiskiem tzw. \"turbodziury\", które polegało na tym, że pomiędzy wciśnięciem pedału gazu a reakcją silnika była dłuższa przerwa. Miało to miejsce dlatego, że turbina potrzebowała więcej czasu na dostarczenie odpowiedniej ilości powietrza. Gdy w końcu do tego doszło, auto gwałtownie wyrywało do przodu. Na szczęście dzięki nowym technologiom i zastosowaniu układów zmiennej geometrii (tzw. kierowniczka) lub zaworów obejściowych (upustowych, tzw. klapka) turbina dostarcza powietrze pod odpowiednim ciśnieniem przez cały czas swojej pracy.

 

Turbosprężąrka - twin turbo / biturbo / tri turbo

Twin Turbo i BiTurbo

Dwie turbosprężarki pracujące w układzie równoległym, a BiTurbo to dwa urządzenia pracujące w układzie szeregowym
Dpf Lubartów

Tri turbo


Całkowicie nowa technologia, gdzie trzy turbosprężarki pracują w układzie szeregowym.
Fap Lubartów

Turbosprężarka - jak to działa - film

Jak to działa? - film Poniżej prezentujemy film przedstawiający szczegółowo zasadę działania całego układu turbodoładowującego, jego zalet i wad.
Film jest w języku angielskim.

Naprawa turbin Lubartów

TURBODIESEL Sławomir Kuśmirek

Leśna 1, 21-100 Lubartów, lubelskie
+48 739 245 957
+48 698 063 980
+48 730 006 826

Licznik odwiedzin

215987

Regeneracja turbosprężarek Lubartów, Mechanik samochodowy Lubartów, Regeneracja pomp wtryskowych Lubartów, Naprawa wtryskiwaczy Lubartów, Dpf Lubartów, Fap Lubartów, Naprawa turbin Lubartów, Naprawa maszyn rolniczych Lubartów, Regeneracja filtrów Lubartów, Naprawa turbosprężarek Lubartów, Diagnostyka pomp wtryskowych Lubartów, Regeneracja pomp wtryskowych Lubartów, Diesel serwis Lubartów, Czyszczenie dpf Lubartów, Czyszczenie fap Lubartów, Piaskowanie Lubartów, lubelskie

Copyright © Turbo Lubartów lubelskie 2019 | Projekt i wykonanie Naprawa maszyn rolniczych Lubartów WGB Group



Regeneracja filtrów Lubartów

Strona korzysta z plików cookies i zapisuje pliki tymczasowe na Twoim komputerze. Pozostając na niej akceptujesz te warunki. Więcej TUTAJ.

Naprawa turbosprężarek Lubartów Diagnostyka pomp wtryskowych Lubartów