SKOKSOWANY OLEJ
Przyczyną takiego uszkodzenia jest bardzo często zwykłe zaniedbanie użytkownika, polegające w głównej mierze na nie zastosowaniu się do zaleceń producenta pojazdu, m.in.:
- Zbyt szybkie gaszenie silnika po dłuższej trasie, uniemożliwiające turbosprężarce wytrącenie nagromadzonej temperatury,
- Nieregularne dokonywanie wymiany oleju silnikowego wraz z filtrem oleju i filtrem powietrza,
- Stosowanie oleju silnikowego o klasie lepkości i specyfikacji nie zalecanej przez producenta,
- Uzupełnienie oleju silnikowego, gdy ten osiągnie zbyt niski stan.
ZABRUDZENIE OLEJU
BRAK OLEJU
Powodem uszkodzenia może być nieprawidłowa praca pompy oleju, niedrożny przewód doprowadzający olej do turbosprężarki lub zatkane kanaliki olejowe.
NISKIE CIŚNIENIE OLEJU
Podobnie jak w przypadku braku oleju przyczyną może być uszkodzona pompa oleju lub niedrożność w układzie smarowania.
NAGARY
Uszkodzenie powstało w wyniku twardych elementów wydostających się z silnika wraz z spalinami, które uderzają w łopatki wałka i zmiennej geometrii nieodwracalnie, je uszkadzając.
NIESZCZELNY DOLOT
Uszkodzone łopatki koła kompresji w wyniku dostania się do układu dolotowego ciał obcych.
UNING TURBINY
Uszkodzenie koła kompresji w wyniku za wysokich obrotów silnika, spowodowanych dokonanymi zmianami w oprogromowaniu sterownika silnika.